Tuesday, December 17, 2013

korea..part 3

assalamuailaikum...hi semua..

hi arep..hihihihh

okeh lah..nk habiskan entri pasai korea ni..nnt malas pula nk update..huhuhu
okeh entri kali ni aku continue dengan program aku pula iaitu Final Briefing of Creativity Station..

wuhuuu..debor sebenarnya..sebab nk jumpa balik my crazy Garuda ....


                                                 yeayyy..we meet again....=D

okeh...let start the story!

program ni sebenarnya just nk announce the best group n bagi sijil je pon..hehehehe tapi memandangkan buat kat korea so nmpak program ni mcm hebat sgat la padahal nk ambik hdiah ngan sijil ja pon..hahahahah..ada aku kisah..jnji pegi korea kan..wekkkk =P

pagi tu awal aku bangun..bukan sebab excited nk jumpa Garuda members tp sebab aku rimas bau busuk aku x mndi malam tu..=..= hahahhaa

event ni kejap je...lepas je bg ucapan n smpaikan hdiah n sijil for the best group, kitaorg makan2..tangkap gambar..tnya khabar...hermmm..mcm tu la..x de apa sgt... pastu habis...hermmmm....bosan kan event aku..


                  ni masa diaorg announce kitaorg the best group..

kena salam pak cik tu..huwaaaaa T_____T







                                               kami semua!

okeh..hbis ja event Final Briefing ni...kitaorg pegi jalan2 ngan kak J n Dr hana pusing2 busan naik Bas..bestt....aku bnyak tido dalam bas.. =D hihihi jauh taw perjalanan kitaorg kali ni..smpai kemalam lah dibuatnya...penat tapi sgattt best!


perkenalkan  Dr hana..kwan Dr dayang di korea..

                             sementara tgah tunggu bas smpai..

                                    excited Dr nak naik bas...

      aku pilih port belakang sekali..sebab nk tido n lari dr pak cik tour guide yg kuat bebel...=D

                     first destination....lupa nma tempat ni..sorry.





 second destinasi...temple apa ntah..lupa juga...sorry











                                              mata terbeliak mcm arep..hahahhaa


                                           hisyam ckp ni scandal aku...

                                       apa hal la yg happy sgt ni...


lepas je pegi melawat temple tu..kitaorg pegi mkan kat Bombay Spices View..ni restoran halal.. so leh makan bnyak..hehehee..masing2 dah lapar tahap cipan kot..



                masa ni Dr hana tgah explain pasal kuah dhal..khusyuk no aku dgar..

dah kenyang makan..Dr fadzil request nk pegi mall nk beli biskut Lotte..sebab ada org pesan katanya..hehehehe...
otw nk pegi mall...kitaorg lalu jejantas taw..tp jejantas ni special skit sebab ada tempat untuk si pakwe porpose si awek.. mcm2 kan korea ni...tp mcm sweet je kan..hehehehe



                           ni lah jejantas tu...


                               ni lah tempat porpose tu...



 dah mula shopping biskut...




seronok sungguh Dr2 ni bershopping..Dr fadzil siap beli set pinggan mangkuk taw..echhh..
aku tukang bawa je..tp dpat biskut dr Dr fadzil..hehehehe..tQ Dr

dah penat seharian jalan..kitaorg balik2 tu trus tido krohhh..krohhh..sebab esok nk bngun awal pg sebab nk pegi berjalan2 lg..kali ni kitaorg x ikot kak J tp PNU yg bwa pla...heheheheeh

ni lg menarik..sebab pegi beach and dpat naik bot 5 mnit....

 okeh...kalau tak silap aku pkul 8 pg kami dah bertolak dari hotel sebab nk breakfast kat luar.. disebabkan dekat sana susah nk dpat mkanan halal so aku ngan hisyam makan ramen seafood je..sebab tu je yg ada..ramen pon ramen lah..jadi leh alas perot kan.. =D


                                        ni ha..ramen seafood


          okeh..aku tgah sapu lip glose kat mulut before nk gerak kuar..cuaca sgt sejuk k.

    dpat minum americano panas sebelum gerak... dan sempat taw posing2 dlu...hahahah =P

 







     apabila niat jahat aku membuak-buak terhadap hisyam..kita sabotaj gmbar dia..padan muka!






our  first stop...at the beach..kalo x silap..running man pernah datang sni..tp kawasan kmpung kat sni lah..bukan beach ni...


                                 tgah cri batu2 cntik nk bawa balik..heeee

                                    patrik star lompat!




 our second stop...







our next stop...profesor seo's hometown


                bot yang kitaorg naik... ayah prof seo yg punya k.. =..=


          takot naik bot walaupon x smpai 5 mnit..huhuhuh

                                        





lepas ja dapat merasa naik bot walaupon 5 mnit..kitaorg pegi lunch kat kedai milik parent prof seo..makanan sgat sedap..kitaorg mkn belut..apa??? belutttt....wekkkk..=P

                 mcm dalam korean movie x?... potato dia sgat sedap taw..aku mkn tu je..

                             sambal belot kot ni...hehhehehe




masa kitaorg lunch..aku ngan hisyam makan kat meja asing2 taw..dia ngan si MJ dia tu lah... aku pla mkan semeja ngan Dr fadzil...tp lepas hbis je lunch taw pon dia dtg cri aku..al maklum lah..aku je kwan dia kat sna..hahahha
nmpak x dia tgah cri aku...

                                          
                                       dah happy jumpa aku...hahahhaah.. :D


sebelom gerak ke tempat lain..sempat lg aku tulis nama kat pantai..konon2 sweet... =D

                                         

                          sempat taw kutip kulit kerang yang cntik2..

oh..before tu..kitaorg dijemput oleh parents prof seo untuk minum teh and buah orange kat umah diaorg..dpat merasa masuk umah org korea ni..mmg sma mcm dlam movie taw...



 yg menariknya tentang kipas kat umah org korea ni..kipas diaorg x hasilkan angin taw tetapi hasilkan haba panas..mcm lebih kurang heater lah tp versi bentuk kipas... meh aku tunjuk versi close up..





kreatif kan..kipas haba namanya ni... hihihi..

okehlah..time to go tapi kena tangkap gmbar ramai2 dlu..salah satu our memorable moment..

                                         


                                   

 prof seo bwa kitaorg semua pegi mall pula lepas tu untuk last shopping before kitaorg semua balik esok pagi.. sedih lah..bila dah esok nk balik...tp Dr2 kesayangku tu tetap shopping sakan..duit kepok2 lah kata kan... aku je dok tawaf mall tu x beli apa2..hahahahhaa





 fuhhh..actually dapat pegi korea ni sebenarnya satu peluang yg aku x kan dpat lupakan. kenangan manis yg akan aku ingat smpai bila-bila..the best moment ever lah katakn!
thanks to pihak PNU sebab sponser km semua sepanjang kami berada di KOrea..thanks to Dr dayang..Dr fadzil..aunty and hisyam sebab jaga aku ngan baik semasa kita sama2 di korea... kita semua dah mcm family walaupun kita semua bru kenal...

thank u for everything... ingat tikah ye! saranghae...







thank u for being my crazy family...love u allss.. ~hugs~

4 comments:

airylle eqqwan said...

jumpa kimjongkok x?haha

iekah said...

hahahhaha...x jumpa lah.. kalo jumpa awal lg post kt fb taw..hahahah =D

Mira said...

ini part last eh? tikah, nak entri on korean food please. :)

iekah said...

aah last..hee korean food..okeh2 kalo ada gmbar bnyak ek...x ingat sgt